Herdenking 2008

Bij het voormalig woonhuis van Pim aan het GW Burgerplein verzamelde zich rond 15:00 uur al mensen, voor de stille tocht naar het beeld van Pim aan de Korte Hoogstraat. Bij het voormalig woonhuis werden bloemen gelegd en waren er een aantal sprekers. Rond 17:00 uur vertrok men onder politie begeleiding richting Coolsingel. Rondom de fontein op het Hofplein waren een zeer groot aantal Pim Fortuyn vlaggen geplaatst.
Voor het Stadhuis werd een minuut stilte gehouden, aan de vlaggenmast naast de toegangdeur hing de Rotterdamse vlag half stok.  Daarna liep men door naar de Korte Hoogstraat, waar ook een aantal gemeenteraadsleden en deelraadsleden van Leefbaar Rotterdam aanwezig waren.
Nadat er 1 minuut stilte was gehouden, bloemen waren gelegen en een aantal mensen hadden gesproken ging men richting Pannekoekstraat, bij La Cuisine werd tot laat in de avond verder met elkaar gesproken onder het genot van een drankje.

Onderstaande speech werd gehouden door Armando I Monsanto tijdens de herdenking bij het beeld van Pim

Geachte aanwezigen ,.....

418 jaar na de moord op Willem van oranje op 10 juli 1584 door Balthasar Gérards, werd Pim Fortuyn op 6 mei 2002 door Volkert van der Graaf vermoord.
Zowel Willem van oranje , als Pim Fortuyn hadden verschillende dingen gemeen; ze wilde het beste voor de Nederlanden,...maar,...werden daar beiden op lafhartige wijze voor vermoord!
Balthasar Gérards werd gestraft door dat beide handen door middel van gloeiende tangen werden afgeknepen. Daarna werd hij gevierendeeld en zijn hoofd werd op een spies bij de woning van Willem van oranje gezet!
Volkert van der graaf daar in tegen beklaagd zich in de gevangenis over de aantasting van zijn GOEDE NAAM door de telegraaf!
Na de liquidatie van Pim ,..stonden politici op een rij ,en klaagde ach en wee,...aan de buitenkant,....maar hoeveel van hen slaakte een zucht van verlichting aan de binnenkant? En gingen vervolgens over tot de orde van de dag?
Beste mensen gisteren vierden we de bevrijding van Nederland!.......... maar er wordt aan die vrijheid geknabbeld,...met name de vrijheid van meningsuiting staat regelmatig onder druk!
Pim stond pal voor het vrije woord,...daarom kan het toch niet zo zijn dat in toenemende mate een handje vol MOSLIMBAARDEN uit Verweggistan,....of erger nog,... van uit Nederland uit gaan maken wat er wel en niet mag worden getekend in het vrije westen!
Wat er wel en niet mag worden gefilmd in het vrije westen!
Wat er wel en niet mag worden geschreven in het vrije westen!
Wat er wel en niet mag worden gezegd in het vrije westen!
DAAR is Nederland niet voor bevrijd!
Laten wij blijven waken over het vrije woord,..en laten wij hopen dat toekomstige politieke partijen het gedachtengoed van Pim gaan uitdragen, zodat de spirit van Pim door denhaag blijft waaien en de slinkse kerk tandenknarsend in hun blauwe stoeltjes omver blaast!!!!!

Pim ... je wordt nog steeds gemist!!!!!!!

Langs deze weg wil het Stichtingsbestuur alle belangstellende hartelijk bedanken voor hun komst.